Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Då sätter vi igång…

Av Amanda - 1 januari 2010 12:43

Då var det dags…2010 är här och det med nya löften om ett bättre år än det som varit.


Har jag lovat mig själv (vi kan kalla det nyårslöfte) att träna mer, äta bättre, bli duktigare på mitt jobb, sköta hemmet mer och umgås med våra vänner oftare.


Hur gör man då detta??


Jag började med att skaffa en kalender där jag lagt in alla våra planerade aktiviteter dvs renovering av hus och trädgård. Detta har legat på is de senaste 2 åren. Men nu, NU ska vi äntligen komma igång. Januari kommer att bli ganska lungt, installering av öppen spis står på schemat i slutet av månaden.

Sedan är det två kalas (hittills) och en Disney on Ice som gäller, inte en allt för tung början på året alltså.


Vi börjar en “mot beach 2010″ på jobb den 11 jan.  Detta kommer att innebära träning 3 ggr i veckan ingen alkohol eller något godis (suck) på vardagar. Känner att jag har ett par tre kilo för mycket (som tyvärr ligger runt magen) som måste fixas till men framför allt vill jag träna för att bli piggare, med det schemat som vi har framför oss så går det inte att somna kl 20.00 på kvällarna när man nattar barnen :)


Det ska bli spännande att gå igenom detta och framförallt se om jag fixar det :))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 16 juli 2009 08:13

Att sitta många timmar i en bil med 2 barn 5 och 7 år, 2 svärföräldrar 64 och 76 år kan ju skapa en del komiska situationer. Vi bestämde oss för att köra över till finland för att jag ville till Marimekkos outlet i Rovaniemi och vad vi inte visste va...

Av Amanda - 14 juli 2009 08:13

Semester – Äntligen 3 låååånga veckors ledighet….skönt. Om man nu har 3 veckors sammanhängande semester om året vad ska man då hitta på ?   Jo, då tar man tåget upp till Överkalix med sina svärföräldrar (svärfar kommer härifrån) i 9 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards